W Polsce nie maleje zapotrzebowanie na terminale płatnicze

W Polsce nie maleje zapotrzebowanie na terminale płatnicze

Rośnie popularność przelewów internetowych, płatności kartami płatniczymi, smartfonami i systemem BLIK. Nic dziwnego, że konsumentom coraz częściej doskwiera brak terminali płatniczych w punktach handlowo-usługowych. Szacuje się, że by mówić o realnym dostępie do transakcji bezgotówkowych, w Polsce liczba urządzeń płatniczych powinna się podwoić.

Polacy na potęgę płacą kartami płatniczymi, a zwłaszcza – zbliżeniowymi. Banki wydały już w Polsce 40 mln kart płatniczych, a polscy konsumenci w kolejnych badaniach, m.in. Narodowego Banku Polskiego, przekonują, że płatności dokonywane przy użyciu terminala kart płatniczych należą do szybkich i wygodnych. Tego zdania jest 66 proc. ankietowanych. Tyle samo badanych uważa, że transakcje elektroniczne są bezpieczniejsze od gotówkowych.

Z badań wynika również, że 40 proc. Polaków wyobraża sobie życie bez gotówki, a 24 proc. ankietowanych przyznaje, że w ogóle nie nosi przy sobie tradycyjnych pieniędzy.

Program, dzięki któremu można otrzymać terminale bez abonamentu

Konsumentom coraz częściej sprawia problem brak możliwości płacenia kartą. Mimo to, informacja „Płatność tylko gotówką” wciąż widnieje przy wejściu do wielu warzywniaków, salonów fryzjerskich i kosmetycznych czy warsztatów samochodowych. Często kartą nie mogą też posłużyć się pacjenci gabinetów stomatologicznych i rehabilitacyjnych.

Instalowanie terminali płatniczych w miejscach, w których ich dotąd nie było, jest naturalną reakcją na potrzeby konsumentów. Polacy chcą mieć możliwość wyboru metody płatności, a dostęp do urządzeń płatniczych postrzegają jako coś naturalnego i oczywistego.

Niektórzy przedsiębiorcy obawiają się jednak kosztów związanych np. z instalacją terminali. To m.in. do nich skierowany jest program Polska Bezgotówkowa. Dzięki tej inicjatywie, mali i średni przedsiębiorcy mogą dostać do trzech darmowych terminali bez abonamentu. Nie muszą płacić za instalację urządzeń i pokrywać kosztów prowizji za transakcje przez 12 miesięcy.

Jaki terminal płatniczy wybrać? Polska Bezgotówkowa oferuje terminale różnego typu. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą dopasować urządzenia do swojej działalności. Oferowane są terminale standardowe i typu Smart.

Terminale standardowe, dostępne w wersji stacjonarnej lub przenośnej, zapewniają bezpieczeństwo transakcji, akceptują płatności smartfonem, kartami płatniczymi m.in. Mastercard, Visa, Diners i UPI i płatności BLIK-iem. Bezprzewodowe terminale smart D220 z dotykowym ekranem przypominają wyglądem smartfony, akceptują te same płatności, posiadają ponadto wytrzymałą baterię i dają możliwość przechowywania elektronicznych potwierdzeń transakcji, dzięki czemu nie trzeba kupować papieru do terminala.

Płatności bezgotówkowe są fundamentem cyfrowej gospodarki i dają korzyści także przedsiębiorcom. Zwiększają bezpieczeństwo działalności gospodarczej, umożliwiają rozliczanie podatków i ułatwiają kontrolę kosztów. Jak się okazuje, pomagają też zatrzymać dotychczasowych klientów, pozyskać nowych i… zwiększyć obroty firmy!

By dowiedzieć się więcej na temat terminali i udziału w programie wejdź na stronę https://bezgotowki.pl/oferta/.

Poprzedni artykułBezpieczeństwo żywności
Następny artykuł5 rad dla fleet managerów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj