Na czym polegają kampanie AdWords?

Chcesz zainwestować w płatne reklamy, by poprawić widoczność swojej strony i trafić do określonej grupy docelowej? Koniecznie weź pod uwagę ofertę marketingową od najpopularniejszej wyszukiwarki, czyli Google. Wyjaśniamy na czym polegają kampanie AdWords!

Czym jest Google Ads (dawniej AdWords)?

Google Ads (do 2018 roku: Google AdWords) to system reklamowy pozwalający wyświetlać linki sponsorowane w wynikach wyszukiwarki Google oraz materiały promocyjne na stronach współpracujących z Google AdSense. Po uiszczeniu stosownej opłaty i stworzeniu kampanii dana strona od razu wyświetla się w płatnych wynikach wyszukiwania, znajdujących się na samym szczycie listy.

Ten rodzaj reklamy jest zaliczany do PPC – Pay Per Click (opłata za kliknięcie). W ramach tej usługi, jak sama nazwa wskazuje, płaci się za każde kliknięcie. Jest to wyjątkowo rentowna opcja, ponieważ w ramach takiej współpracy nie ponosi się kosztów za samo wyświetlenie, ale za wejście na stronę, co bezpośrednio zwiększa szansę na konwersję (np. zakup). Ostatecznie wydatki są zależne od konkurencyjności danej frazy, ilości reklam oraz jeszcze wielu innych kwestii.

Na czym polega kampania Google AdWords?

Kampanie reklamowe Adwords pozwalają wybrać m.in. cel, budżet, czas wyświetlania, a także formę reklamy (tekst, grafika lub wideo). Będą działać głównie w wyszukiwarce i przeglądarce Google, ale też wyświetlą się na innych serwisach współpracujących z tą marką. Za pomocą Ads swoją stronę można promować nie tylko w wynikach wyszukiwania (sekcja na szczycie listy), ale także:

  • przez pocztę elektroniczną gmail (reklamy w formie maili),
  • w Google zakupy (wyniki w zakładce),
  • na serwisie YouTube (reklamy wyświetlane podczas oglądania filmów),
  • na stronach partnerskich (bannery itp.).

Dlaczego warto inwestować w AdWords?

System Google Ads jest tak skuteczny, ponieważ dzięki niemu można trafić do konkretnej grupy odbiorców. Po ustawieniu wszystkich najważniejszych warunków (takich jak np. wiek, płeć, lokalizacja) reklama zostanie wyświetlona osobom, które rzeczywiście mogą być nią zainteresowane.

W zależności od wybranego celu, kampania AdWords pozwala osiągnąć wiele wymiernych korzyści. Z jej pomocą można m.in. poprawić ruch na stronie, zwiększyć liczbę konwersji czy po prostu sprawić, że marka stanie się bardziej rozpoznawalna w Sieci. Przy tym pierwsze efekty da się zaobserwować nawet w ciągu kilku dni. Co więcej, podczas trwania kampanii cały czas na bieżąco monitoruje się jej skuteczność oraz koszt.

Podsumowanie

Kampanie AdWords pozwalają błyskawicznie trafić do określonej grupy docelowej. Ponieważ współpracują z wyszukiwarką i przeglądarką Google oraz stronami wykorzystującymi Google AdSense, są obecnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. To doskonałe rozwiązanie dla osób oraz firm, które szybko chcą wypromować swoją działalność w Internecie. Chociaż taką kampanię z powodzeniem da się samodzielnie zaprojektować i poprowadzić, warto zwrócić się po pomoc do specjalistów, którzy pozwolą uzyskać możliwe najlepsze rezultaty!

Poprzedni artykułOficjalna moneta EURO 2020 – jak wygląda?
Następny artykułMiłość i jej wpływ na zdrowie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj