Plakaty już na dobre wpisały się w miejską przestrzeń. Służą one różnorodnym celom: promocyjnym, informacyjnym czy nawet artystycznym.
Jak wybrać odpowiedni format plakatu?
Przed wcieleniem w życie planu pod tytułem „druk plakatów” wypada zastanowić się nad tym, w jakim powinny one być formacie.
Najprościej ujmując, rozmiar plakatu powinien odpowiadać temu, czemu ten nośnik będzie służył. Jeżeli planujemy wykonać plakat, który będzie dekoracją naszego salonu lub sypialni, to wówczas czynnikiem decydującym będzie wielkość ściany, na której zamierzamy go umieścić.
Nieco inaczej sprawy się mają, jeśli chodzi o zastosowania biznesowe. Jeżeli chcemy użyć plakatu jako środka reklamującego firmę, towar, usługę czy wydarzenie, to wtedy jego wielkość powinna być dobrana w zgodzie z obraną strategią promocyjną.
Można na przykład postawić na miejsca strategiczne, np. punkty, przez które przewija się sporo ludzi. Wówczas dobrym wyborem powinien być plakat wielkoformatowy. Ciekawie zrealizowany może przyciągnąć uwagę wielu przechodniów.
Inną możliwością jest postawienie na wariant z wieloma plakatami o mniejszych wymiarach, które będą rozsiane w wielu miejscach. Wtedy jesteśmy w stanie zainteresować naszymi zamiarami osoby z innych części miasta, które z różnych powodów rzadko bywają w centrum.
Oczywiście ostateczny wybór jest uzależniony od tego, co zamierzamy poprzez nośnik plakatowy reklamować/promować.
Druk plakatów – istotne kwestie
Przed zleceniem druku plakatów trzeba zająć się przygotowaniem odpowiedniego projektu graficznego. Design powinien oddawać charakter zdarzenia/produktu, które zamierzamy reklamować. Rozbieżności w tym zakresie mogą powodować u odbiorcy swego rodzaju dysonans, który wywoła oraz utrwali negatywne przekonania, a jak wiadomo, w działaniach marketingowych należy się tego za wszelką cenę wystrzegać. Nie można zapominać również o dobrze sformułowanej treści, która odpowie na wszystkie pytania, jakie mogą się pojawić w głowie tego, kto będzie spoglądał na plakat.
Obecnie prawie wszystkie drukarnie oferują druk plakatów. Jednak nie każda z nich spełnia najwyższe standardy jakości. Chodzi przede wszystkim o takie aspekty, jak nowoczesna flota maszyn drukujących, które regularnie przechodzą przeglądy techniczne i poddawane są pracom konserwacyjnym. Nie bez znaczenia jest również kadra pracownicza, która powinna być odpowiednio wykwalifikowana. Warto więc zaufać drukarniom (na przykład internetowym), które wiedzą, co robią.