Pandemia koronawirusa odmieniła sposób działania biznesu na całym świecie. Nawet przedsiębiorstwa funkcjonujące głównie w tradycyjnych kanałach sprzedażowych przeniosły swoją ofertę także do przestrzeni wirtualnej.
e-Commerce nie działa jednak bez opakowań. Stanowią kluczowy element, żeby każdy zamówiony towar dotarł na miejsce w nienaruszonym stanie. Rozwiązań jest sporo, jednak w wielu przypadkach stawia się na wygodne pudełka.
Dlaczego akurat ten typ opakowań cieszy się tak dużym zaufaniem właścicieli sklepów internetowych?
Pudełko o wielu funkcjach
Każda dziedzina próbuje obecnie znaleźć sposób na optymalizację wszystkich procesów. Poprawa działań wiąże się bowiem z efektywniejszym wykorzystaniem zasobów ludzkich oraz sprzętu, a także ze skróceniem czasu potrzebnego na realizację rozmaitych zadań.
Tak samo jest w przypadku przygotowania towarów do wysyłki w ramach magazynu e-commerce. Wielkim wsparciem w tym procesie są właśnie pudełka kartonowe. Co je wyróżnia i jak poprawiają wydajność codziennej pracy magazynu?
Praktyczność i wygoda
Podczas kompletacji i przygotowania zamówienia do wysyłki liczy się przede wszystkim czas. Pakowanie towarów do pudełek sprawia, że skraca się go do zupełnego minimum. Bez trudu jesteśmy w stanie pogrupować i umieścić nawet różne przedmioty w jednym pudełku.
Pudełka, które oferuje na przykład producent opakowań e-Hurtownia-Opakowan.pl, pozwalają na usprawnienie kompletacji, konfekcjonowania i pakowania. Wszystko mieści się w jednym, wygodnym opakowaniu.
Wielofunkcyjność
Pudełka spełniają wiele ról. Zazwyczaj wykorzystuje się je jako sposób na szybkie i sprawne pakowanie paczek do wysyłki.
Mniejsze modele, wykonane z ozdobnych materiałów, sprawdzają się jednak także jako opakowania jednostkowe, dodające elegancji każdemu produktowi.
Bezpieczeństwo
Każde zamówienie musi dotrzeć do adresata w niezmienionej, optymalnej kondycji. Pudełka są trwałe i odporne na zarysowania, zabrudzenia oraz większość uszkodzeń mechanicznych. Gdy dodatkowo wypełnimy ich wnętrze z pomocą praktycznych wypełniaczy, otrzymujemy niemal idealną ochronę przed wstrząsami oraz uderzeniami. W ten sposób udaje się łatwo i bez przeszkód przewozić nawet bardzo delikatne elementy ze szkła lub porcelany.
Wadą pudełek jest brak odporności na zalanie wodą lub długotrwałą ekspozycję na działanie wilgoci. Wystarczy jednak zawinąć je w warstwę folii stretch, aby uzyskać optymalne zabezpieczenie przez tymi szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi.
Obniżenie kosztów
W większości branż szuka się obecnie oszczędności. Pakowanie w wygodne i praktyczne pudełka nie generuje wysokich kosztów, gdyż ten typ materiałów pakowych zalicza się do stosunkowo tanich rozwiązań, wyróżniających się przy tym wysoką trwałością.
Coraz częściej pudełka są także dostosowywane do wymagań firm kurierskich. Dzięki temu zawsze wiemy, że paczka wpisuje się w oczekiwane gabaryty, a to oznacza niższe koszty i brak konieczności ponoszenia wyższych opłat za ponadgabarytowe przesyłki.
Walory estetyczne
Gdy wysyłamy przesyłkę do klienta, powinna ona prezentować się nienagannie. Pudełka same w sobie wyglądają zawsze schludnie. Można również pokusić się o wybór opakowań w różnych kolorach, których szeroki wybór jest dostępny na rynku.
Dzięki temu otrzymujemy rozwiązanie wręcz idealnie dopasowane do potrzeb firmy, które równocześnie zawsze wygląda po prostu schludnie i elegancko.
Sposób na reklamę
W wielu firmach produkujących opakowania istnieje możliwość zamówienia spersonalizowanych nadruków na pudełka do wysyłki zamówień z e-commerce. To sposób na skuteczną i ciekawą reklamę oraz budowanie spójnego wizerunku firmy.
Pudełka z nadrukiem wpisują się w kompleksowy system identyfikacji wizualnej firmy oraz wpływają na jej rozpoznawalność oraz pozycję na rynku.
Pudełko dla e-commerce – niepozorne, praktyczne, estetyczne
Pudełka w e-commerce pozwalają na znaczące usprawnienie procesu pakowania oraz optymalizację kosztów związanych z wysyłką. Równocześnie utrzymują jakość opakowania oraz gwarantują utrzymanie walorów wizualnych przesyłki.
Proste i eleganckie pudełko sprawdza się niemal do wszystkich rodzajów przesyłek, stając się zabezpieczeniem oraz płaszczyzną reklamową. Warto zatem stawiać na rozwiązania proste i po prostu bardzo skuteczne takie, jak pudełka.