Należy mieć świadomość, że obecnie reklamowanie się w social media jest zdecydowanie prostszym zadaniem, niż mogłoby się wydawać. Koniecznie trzeba również zaznaczyć, że obecnie jest to jedna z bardziej skutecznych form dotarcia do potencjalnych klientów. Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większa liczba marek wykorzystuje Instagram do promocji swoich produktów i usług. Dlaczego firmy, które chcą dotrzeć do grupy docelowej swoich produktów powinny postawić na media społecznościowe?
W jaki sposób reklamować się na Facebooku?
Należy mieć świadomość, że reklama na Facebooku, tworzona za pomocą Menadżera reklam skład się z trzech istotnych poziomów. Warto wiedzieć, że każdy z nich jest praktycznie nieodłącznym elementem struktury efektywnej kampanii. Firma dzięki właściwie przygotowanej strukturze pozbędzie się nie tylko chaosu, ale również przeprowadzi niezwykle skuteczne testy kreacji, a także poszczególnych grup odbiorców.
Poziom kampanii
Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że na omawianym poziomie reklamy należy wybrać cel, do którego będzie dążyła określona reklama na omawianym portalu społecznościowym. W najprostszym możliwym ujęciu oznacza to, że firma musi wskazać Facebookowi, na jakim zachowaniu odbiorców najbardziej jej zależy. Z kolei serwis za pomocą danych historycznych i algorytmu dotrze do tych osób. Obecnie celem firm, które reklamują się na portalu społecznościowym jest wypełnienie przez odbiorcę formularza, polubienie Fanpage czy przejście na oficjalną stronę internetową.
Poziom zestawu reklam na Facebooku
Jest to z kolei miejsce, w którym można bardzo dokładnie określić grupę docelową odbiorców (lokalizacja, wiek, zainteresowania czy płeć), miejsce docelowe (aplikacja, messenger, strona internetowa), budżet oraz harmonogram, a także dokładne umiejscowienie (Instagram, Facebook, Messenger).
Osoby, które są zainteresowane testowaniem skuteczności określonych grup odbiorców powinny zdecydować się na stworzenie kilku zestawów reklamowych. W następnym etapie powinno się wybrać ten, który zadziała zdecydowanie najlepiej.
Poziom reklamy
Omawiany poziom jest pewnego rodzaju warsztatem kreatywnym, w którym można dobrać odpowiednie teksty reklamowe, wybrać kreacje czy przycisk. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że jest to zdecydowanie najbardziej istotny narząd całej struktury. Należy zaznaczyć, że bez niego nie będzie możliwe zatrzymanie uwagi klienta.
Godny uwagi jest fakt, że bardzo duża liczba firm zrzuca winę na niewłaściwie określoną grupę docelową. Nie poświęcają jednak czasu na poprawne zaprojektowanie kreacji reklamowej. Warto wiedzieć, że potencjalny klient nie będzie dokładnie analizował grafiki, która mu się wyświetli. Bardzo istotne znaczenie będą miały ułamki sekund. Przedsiębiorstwo powinno zatem zrobić wszystko, by zatrzymać uwagę klienta. Reklama na Facebooku jest znacznie prostsza niż mogłoby się wydawać.
Jak zrobić skuteczny remarketing na Facebooku?
Należy mieć świadomość, że najpopularniejszym sposobem wykorzystania remarketingu jest skierowanie reklamy na osoby, które już odwiedziły określoną stronę internetową. Oczywiście jest to bardzo ogólna grupa, ale nie powinno się jej omijać. Rekomendowane jest jednak skupienie się na osobach, które widziały określoną treść na danej stronie internetowej. Możliwe jest dzięki temu dokonanie znacznie dokładniejszej segregacji użytkowników.
Przykładowo osoba, która prowadzi restaurację serwującą dania wegetariańskie i mięsne może tak ustawić reklamę, by wyświetlała się ona tylko osobom, które preferują kuchnie wegetariańską. Zdecydowanie najlepszą opcją będzie wtedy utworzenie grupy odbiorców, która będzie uwzględniała użytkowników, którzy byli na podstronie z wegetariańskim menu. Należy w tym celu wybrać w menadżerze reklam opcję: „Osoby, które odwiedziły konkretne strony internetowej”. Kolejnym istotnym krokiem będzie podanie fragmentu adresu podstrony. Warto wiedzieć, że zainstalowanie Pixela Facebooka pozwala na ustalenie określonych konwersji. Świetnym przykładem może być wypełnienie formularza.