Dlaczego warto korzystać z promocji?

Okazje i promocje to coś, co kochają wszyscy, niejedna osoba jest zachwycona z możliwości sięgnięcia po towar, którego cena będzie niższa o 10, 15, 30%, są nawet osoby, które zarabiają na promocjach, zarówno tych organizowanych w sieci, jak i stacjonarnych sklepach. Korzystanie z promocji pozwala zaoszczędzić pieniądze, otrzymać wymarzony towar w cenie niższej niż rynkowa, a dodatkowe pieniądze przeznaczyć na inny cel.

Formy promocji

Oferty i promocje potrafią przyjąć bardzo różną formę, czasem będą to gazetki rabatowe, kupony promocyjne, lub oferty, które będą wiązały się z dokonywaniem zakupów np. 3 sztuka gratis, przy zakupie dwóch produktów 20% rabatu na jeden z nich. Wszystkie formy promocji mają jeden zasadniczy cel, zapoznanie klienta z marką, a także pokazanie mu, że produkty tej firmy są produktami, którymi warto się zainteresować. Wszystkie działania marketingowe, w tym udzielane rabaty, budują świadomość marki, pozwalają na jej ekspansję na rynku, a także są szansą dla firm, na zdobycie stałej bazy klientów. Każda promocja nawet najdrobniejsza jest w stanie przyciągnąć nowych klientów, którzy poszukując okazji, chętnie korzystają ze stron i gazetek oferujących różnego rodzaju kody i kupony rabatowe.

Konkurencja a promocje

Promocje i rabaty są częścią rynku, tak samo, jak konkurencja, podmioty, które chcą zaistnieć, które chcą, przyciągnąć klienta organizują akcje, które mają na celu przeciągnięcie szali na swoją stronę, zdobycie przewagi nad pozostałymi uczestnikami rynku i maksymalizację dochodów w dłuższym okresie. Promocje potrafią sprawić, że klienci czasem mogą zachowywać się nieracjonalnie, będą kupować, tak naprawdę więcej niż potrzebują. Wiele firm jest w stanie zatrudniać całe rzesze analityków i psychologów, którzy badają reakcje klientów na promocje, którzy sprawdzają, jak zachowuje się klient w przypadku promocji, jak często powinny być one organizowane, żeby odnosiły skutek, a także, do jakich grup klientów powinny być one kierowane. By przynosiły maksymalne zyski ich organizatorom.

Z promocji zawsze warto, jest skorzystać, niemniej jak ze wszystkim należy zachować umiar, tylko w sytuacjach, w których naprawdę potrzebuje się produktu, gdy nie będzie się to wiązało z nadmiernym wysiłkiem finansowym, to wtedy pewne jest, że na takiej promocji się skorzysta, w przeciwnym wypadku reagowanie zakupem na samo hasło promocja, może być niebezpieczne, nie tylko dla finansów domowych, ale może grozić zbieraniem produktów, które są niepotrzebne, których posiadanie nie jest do niczego potrzebne. To właśnie umiejętność rozgraniczenia czego się potrzebuje, a czego nie pozwoli na świadome korzystanie z wszelkiego rodzaju promocji i rabatów, bez zapędzania się w skrajności. Firmy organizując akcje promocyjne, liczą na zyski, a klienci liczą na okazje, które pozwolą im zaoszczędzić pieniądze. Świadome wykorzystanie ofert promocyjnych zawsze będzie sytuacją win-win zarówno dla klienta, jak i przedsiębiorcy, gdzie obie strony transakcji odnoszą korzyść z jej zawarcia i dobrego wykorzystania dostępnej oferty.

Poprzedni artykułOdkurzacz automatyczny, czyli niezbędnik do sprzątania w domu
Następny artykułKonferencja na Mazurach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj