Notatki pomagają w zachowaniu wysokiej wydajności pracy. Dzięki temu, że zapisujemy jakąś informację, jesteśmy w stanie oczyścić umysł i zrobić miejsce dla nowych, kreatywnych myśli. Google Keep to cyfrowa wersja kolorowych, samoprzylepnych karteczek. Rozwiązanie to sprzyja lepszej organizacji pracy.
Google Keep – co to za narzędzie?
Google Keep to narzędzie pakietu G Suite, które umożliwia tworzenie wirtualnych notatek. Może to być lista do zrobienia, ważne adresy stron internetowych, luźne pomysły, szkice, a nawet nagrania głosowe. Notatki stworzone w Google Keep można zachować dla siebie lub udostępnić innym użytkownikom.
Wśród głównych zalet narzędzia Google Keep wyróżnić można:
- dostępność – aplikację można zainstalować na telefonie, tablecie, laptopie, komputerze stacjonarnym lub po prostu jako rozszerzenie w przeglądarce Chrome,
- integralność – notatki stworzone na jednym urządzeniu mogą zostać wyświetlone na innym, dzięki temu tworząc notatkę w telefonie, możesz ją otworzyć na komputerze, dowolnie edytować i ponownie zapisać,
- intuicyjna obsługa – prosty interfejs aplikacji zapewnia łatwe poruszanie się po aplikacji, Google Keep upraszcza cały proces tworzenia notatek,
- przejrzysty układ aplikacji – użytkownik ma łatwy dostęp do etykiet, przypomnień, archiwum oraz usuniętych notatek,
- współpraca – notatki można szybko udostępnić innym użytkownikom,
- jako część pakietu G Suite – Google Keep jest połączony nie tylko ze skrzynką pocztową, ale także z każdą inną aplikacją pakietu G Suite.
Funkcje Google Keep, które warto znać
Google Keep to funkcjonalna aplikacja, która kryje w sobie mnóstwo funkcjonalności.
- Zawsze wtedy, kiedy ich potrzebujesz. Notatki w Google Keep przypominają o zdarzeniach nie tylko w konkretnym dniu, ale również z uwzględnieniem lokalizacji. Stwórz notatkę z informacją, iż musisz odebrać garnitur z pralni. Gdy będziesz w okolicy, Google Keep przypomni ci o tym.
- Etykiety, kolory i jeszcze lepsza organizacja. Google Keep pozwala na porządkowanie notatek przy wykorzystaniu etykiet oraz kolorów. Wystarczy umieścić w notatce słowo kluczowe z hasztagiem („#nazwa etykiety”), aby móc ją później łatwo wyszukać.
- Przekształć odręczne notatki w notatki Google Keep. Wystarczy zrobić telefonem zdjęcie odręcznych notatek i wysłać je do aplikacji Google Keep. Tekst automatycznie zmienia się na elektroniczny – można go wkleić bezpośrednio do Dokumentów Google, Gmaila, Arkuszy Kalkulacyjnych oraz innych narzędzi G Suite.
- Proste udostępnianie notatek innym użytkownikom. Dzięki Google Keep można zrobić „burzę mózgów” za pomocą jednego kliknięcia. Każdą z notatek można udostępnić innym użytkownikom lub po prostu zachować dla siebie.
- Nagraj notatkę i przekształć ją w tekst. Funkcja rozpoznawania mowy pozwala zamienić notatkę głosową na tekst.
- Wyszukiwarka Google Keep. Aplikacja umożliwia filtrowanie notatek po kolorach, etykietach, słowach kluczowych oraz rodzajach notatek.
- Porządkowanie treści. Google Keep wykorzystuje sztuczną inteligencję, która umożliwia porządkowanie treści. Jest w stanie odfiltrować od siebie różnego typu informacje, wyszukując dokładnie to, czego w danej chwili potrzebujemy.
- Checklista, czyli realizacja zadań krok po kroku. Google Keep umożliwia stworzenie listy ze wszystkimi zadaniami i notatkami oraz odznaczanie (lub usuwanie) tych, które już zostały wykonane. To motywuje do działania, gdy pod koniec dnia można z dumą spojrzeć na listę zrealizowanych zadań.
Google Keep to narzędzie, które pozwala na stworzenie karteczek z notatkami w wersji cyfrowej. To oszczędność miejsca, lepsza organizacja pracy oraz efektywniejsze wykonywanie zadań. Aplikacja pozwala na łapanie ulotnych myśli oraz zrobienie „burzy mózgów” wspólnie z innymi użytkownikami.
Google Keep umożliwia gromadzenie wszystkich pomysłów i kreatywnych myśli, które mogą zainspirować do dalszej pracy. Intuicyjna obsługa oraz możliwość dodania notatek z każdego urządzenia czyni aplikację uniwersalną. Duża funkcjonalność tego narzędzia sprawia, że może być ono z powodzeniem wykorzystywane zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Keep to tylko jedna z wielu firmowych aplikacji pakietu G Suite, który przetestujesz przez 30 dni za darmo rejestrując się tutaj.