W czasach globalizacji oraz integracji rynków międzynarodowych, biegła komunikacja w języku angielskim stanowi kluczowy element sukcesu dla liderów i menedżerów. Dla polskich menedżerów, którzy aktywnie uczestniczą w projektach międzynarodowych lub są zatrudnieni w międzynarodowych korporacjach, biegłość w języku angielskim jest nie tylko atutem, ale często podstawowym wymogiem. Nic dziwnego, że szkolenia specjalistyczne prowadzone po angielsku cieszą się rosnącą popularnością.
Coraz więcej szkoleń specjalistycznych skierowanych do menedżerów pracujących w różnych branżach czy specjalizacjach organizowanych i prowadzonych jest po angielsku. Popularność takich szkoleń wynika z faktu, że coraz częściej podstawowym językiem używanym w codziennej pracy jest właśnie angielski. Dlatego uczenie się zagadnień specjalistycznych również warto, żeby odbywało się w tym języku.
Szukając takich wydarzeń możemy odwiedzić stronę Szkolenia po angielsku, na której znajdziemy informacje o terminach, tematach i programie szkoleń otwartych skierowanych do polskich pracowników, ale prowadzonych właśnie po angielsku. Na stronie znajdziemy między innymi szkolenia dotyczące zarządzania zespołami, metod motywowania pracowników, jak też specjalistyczne szkolenia dla marketingu, spedytorów czy innych osób, dla których podstawowym językiem zawodowym jest angielski.
Jakie są korzyści z prowadzenia szkoleń po angielsku?
Nie ważne czy naszym celem jest poznanie zmian w prawie, technik i metod zarządzania czy może nowego języka programowania – jeśli pracować mamy zamiar po angielsku, uczmy się również po angielsku. Przynosi to cały szereg korzyści!
Płynna Komunikacja. W międzynarodowym środowisku biznesowym umiejętność płynnej komunikacji w języku angielskim jest nieoceniona. Szkolenia prowadzone w tym języku pomagają uczestnikom naturalnie oswoić się z branżowym słownictwem i wyrażeniami, co przekłada się na pewność i skuteczność w komunikacji międzynarodowej.
Zrozumienie Kultury Biznesowej. Szkolenia, zwłaszcza te skoncentrowane na międzykulturowości, umożliwiają lepsze zrozumienie różnic kulturowych i etykiety biznesowej, co jest kluczowe przy budowaniu relacji z partnerami i klientami z różnych części świata.
Podnoszenie Kompetencji Zawodowych. Wprowadzając menedżerów w kontekst pracy i szkolenia w języku angielskim, rozwijane są nie tylko ich kompetencje językowe, ale także umiejętności menedżerskie i specjalistyczne w realiach międzynarodowych.
Budowanie Zespołu. Pracownicy uczestniczący w szkoleniach razem, zwłaszcza w kontekście językowym, mogą lepiej integrować się jako zespół, wspólnie pokonując bariery językowe i kulturowe.
Pozycjonowanie na Rynku. Firma inwestująca w rozwój swoich pracowników przez szkolenia w dominującym języku biznesu jest postrzegana jako profesjonalna i przygotowana do działania na arenie międzynarodowej.
Praktyczne aspekty szkoleń prowadzonych po angielsku
O czym warto pamiętać zapisując się lub organizując szkolenie dla pracowników prowadzone po angielsku? „Szkolenia, zarówno odnośnie języka, jak i zawartości merytorycznej, powinny być dostosowane do poziomu wiedzy i umiejętności uczestników, aby były jak najbardziej efektywne.” – mówi Anna Nowaczek z firmy Teraz Szkolenia!
Niedopasowanie poziomu szkolenia do posiadanych umiejętności może stworzyć istotną barierę, zwłaszcza jeśli celem szkolenia jest jednoczesne zapoznanie uczestników z programem merytorycznym oraz słownictwem angielskojęzycznym używanym w danym obszarze.
Organizując takie szkolenia należy kłaść nacisk na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy – case study, role-play, symulacje, które umożliwiają zastosowanie nowo nabytych umiejętności w realnych sytuacjach biznesowych.
Warto również zadbać, aby uczestnicy otrzymali certyfikat potwierdzający uczestnictwo i/lub zdobytą wiedzę i kompetencje, co może być dodatkowym atutem w ich karierze zawodowej.
Zakończenie
Inwestowanie w szkolenia prowadzone w języku angielskim dla polskich menedżerów to strategia, która ma wielorakie korzyści, nie tylko dla poszczególnych pracowników, ale także dla całej organizacji. Komunikacja w języku angielskim, zdobywanie nowych kompetencji oraz zdolność efektywnego działania w międzynarodowym środowisku biznesowym to elementy, które bezpośrednio wpływają na konkurencyjność firmy na globalnym rynku. W obecnych realiach rynkowych, zarówno menedżerowie, jak i firmy, nie mogą sobie pozwolić na zaniedbywanie tych aspektów rozwoju zawodowego i organizacyjnego.