Udana strategia sourcingowa – jak ją ustalić?

Odpowiedni plan działania stoi za sukcesem przedsiębiorstwa. Nie zawsze jednak wiemy, na jakie działania się zdecydować, aby zmaksymalizować sprzedaż czy podnieść efektywność firmy. Podpowiadamy, jakich kroków użyć, żeby zaplanować efektywną strategię sourcingową.

  1. Czym jest sourcing?
  2. Dlaczego strategia sourcingowa jest taka ważna?
  3. Jak ustalić odpowiednią strategię sourcingową?

Czym jest sourcing?

Sourcing jest kompleksową strategią przedsiębiorstwa określającą, w jaki sposób i przez kogo obsługiwane będą poszczególne procesu biznesowe czy obszary funkcjonalne firmy. Trzeba podkreślić, że sourcing jest działaniem, które wymaga bardzo dużej wiedzy i doświadczenia wynikającego z realizacji rozmaitych przedsięwzięć w przeszłości.

Definicja sourcingu określa też takie działania jak, m.in. wybór najlepszych źródeł dostaw do przedsiębiorstwa, a to z kolei obejmuje takie działania jak badanie potrzeb, standaryzacja czy zbieranie ofert od zewnętrznych dostawców. Proces sourcingu obejmuje negocjacje i wybór najlepszego dostawcy. Bywa bardzo złożony, co wynika z faktu, że opiera się na dogłębnej analizie i realizacji zapotrzebowania danej firmy.

Dlaczego strategia sourcingowa jest taka ważna?

Każdej, działającej na rynku firmie zależy na rozwoju i maksymalizacji zysków. Tylko udana analiza potrzeb pozwoli na osiągnięcie zadowalających efektów. Aby jej dokonać wiele przedsiębiorstw decyduje się na pomoc z zewnątrz. Firmy takie jak http://optibuy.com/global-sourcing/ oferują kompleksowe wsparcie w poszukiwaniu i współpracy z partnerami na światowych rynkach. Korzyści takiego rozwiązania to m.in. wsparcie wykwalifikowanej kadry, oszczędności finansowe, stale poszerzana baza dostawców czy spersonalizowany zestaw narzędzi do sourcingu – dostosowany do każdego etapu projektu.

Jak ustalić odpowiednią strategię sourcingową?

Strategia sourcingowa opiera się na kilku bardzo istotnych elementach. Każdy z nich powinien być dokładnie przeanalizowany. Nawet najmniejszy błąd może prowadzić do podjęcia nietrafionych decyzji, które mogą zaważyć na dalszym losie projektu, a niekiedy nawet całej firmy. Przygotowując strategię sourcingową należy przestudiować dane wejściowe, przeprowadzić badanie rynku, zidentyfikować potencjalnych dostawców oraz dokonać oceny ich potencjału, tzw. RFI. Z angielskiego Request For Information zapytanie o informację, mające na celu rozpoznanie aktualnego stanu ofert rynkowych usług, tak, aby móc uwzględnić możliwości usługodawców w zamierzeniach przyszłego zleceniodawcy.

 

 

Poprzedni artykułJAK ZAPROJEKTOWAĆ KUCHNIĘ NA WYMIAR?
Następny artykułNowa firma a wirtualny adres

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj