Platforma internetowa – od czego zacząć?

W świecie, w którym coraz więcej biznesów przenosi się do sieci lub też e-commerce jest dla nich równie ważna jak tradycyjna forma sprzedaży, dobrze i sprawnie działająca platforma internetowa to konieczność. Warto o tym pamiętać już na etapie jej projektowania i wyboru wykonawcy zlecenia.

  1. Platforma internetowa i jej funkcje
  2. Na co zwrócić uwagę?

Platforma internetowa i jej funkcje

Coraz rzadziej strony www mają jedynie charakter informacyjny. Nawet jeśli nie prowadzisz bezpośredniej sprzedaży przez Internet, to zawartość strony internetowej może ci pomóc w budowaniu grupy klientów, ich edukacji, a także skłaniania do zakupu twojego produktu, usługi, rozwiązania. W przypadku, gdy prowadzić e-commerce nic nie ma takiego znaczenia, jak ścieżka przejścia przez platformę, jaką zaplanujesz dla swojego klienta. Od tego przez co i jak go przeprowadzisz w dużej mierze może zależeć jego ostateczna decyzja, czy dodać produkt lub usługę do koszyka, wysłać zapytanie ofertowe. Ponadto, strona www buduje także twój wizerunek nie tylko w oczach bezpośrednich klientów, lecz także potencjalnych partnerów, instytucji wspierających, finansowych. Warto więc zadbać, aby była ona funkcjonalna, przejrzysta i jednocześnie efektywna. Więcej o istocie i funkcjach stron www przeczytasz na: https://webini.pl/

Na co zwrócić uwagę?

Platforma internetowa musi zostać odpowiednio zaprojektowana, aby spełniała wszystkie wymienione wyżej zadania. W tym celu warto postawić przede wszystkim na rozpoznanie potrzeb i oczekiwań grup docelowych i umiejętne dostosowanie modelu strony do ich sposobów poruszania się po Internecie – https://webini.pl/uslugi/projektowanie-ux/. Projektowanie UX pozwala zbudować pozytywne doświadczenia odbiorcy i zmaksymalizować konwersję. O tym drugim celu nie ma mowy bez realizacji pierwszego. Nie bez powodu więc doświadczenia użytkownika to obecnie jeden z najważniejszych elementów projektowania platform internetowych. Nie mniej ważne, a ściśle z tym pierwszym elementem związane zagadnienie to prędkość strony. Jak można zobaczyć na https://webini.pl/uslugi/predkosc-dzialania/, praca nad prędkością strony obejmuje między innymi redukcję ilości danych przesyłanych do użytkownika, skrócenie czasu ładowania wszystkich podstron, a także monitoring wyniku uzyskiwanego w Google PageSpeed Insights. Bez dobrze i szybko działającej strony biznes po prostu nie ruszy. Na dalszych etapach oczywiście kluczowe znaczene będą miały także kwestie estetyczne i oczywiście załadowany na stronę content, natomiast podstawa to dobrze zaprojektowana „pod użytkownika” makieta strony, która pozwoli na szybkie i sprawne jej działanie.

Poprzedni artykułAnaliza przedwdrożeniowa – dlaczego warto zlecić ją profesjonalistom?
Następny artykułNa czym polega badanie wariografem

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj