Jak wypromować wydarzenie? Wszystko co musisz wiedzieć!

Dobry pomysł na ciekawe wydarzenie kulturalne czy sportowe to jedno. Nikt jednak nie chce być jedyną widownią zorganizowanego przez siebie koncertu, wystawy czy eventu sportowego. Konferencja czy koncert bez publiczności nie ma sensu. Nim przystąpi się do realizacji, trzeba zatem określić, do kogo z danym wydarzeniem chce się dotrzeć, a tym samym, jaki komunikat i gdzie powinien zostać wysłany. W jaki sposób skutecznie wypromować wydarzenie?

Internet kluczem do sukcesu

Social media jeszcze długo pozostaną niezastąpione w docieraniu z przekazem do największej liczby ludzi. Nie chodzi tu jednak o samo zamieszczenie postu, a o szereg innych działań często podejmowanych już na długo przed planowanym wydarzeniem. Jednym z naszych celów powinno być stworzenie uniwersalnego hashtagu używanego na wszystkich portalach w social mediach. Staniemy się wtedy bardziej rozpoznawalni, a uczestnicy wejdą w interakcje, czyli zaczną się angażować. Warto dać też ludziom łatwy dostęp do poprzednich udanych eventów przez nas organizowanych. Chodzi tu o krótkie filmiki ukazujące najciekawsze atrakcje i momenty danego wydarzenia. Można je dodatkowo obudować najtrafniejszymi i inspirującymi komentarzami i opiniami zamieszczonymi przez uczestników poprzednich eventów.

Dobra reklama, czyli jaka?

Plakaty w dużych ilościach rozwieszone w strategicznych miejscach w mieście to zawsze jakiś sposób na reklamę, ale w dzisiejszych czasach na pewno nie powinien być jedyny. W sieci zdecydowanie częściej się rozglądamy, niż przemierzając ulice miasta. Promowanie wydarzenia powinno zatem opierać się również o reklamę w serwisie Google. To największa sieć witryn i aplikacji, dlatego reklama umożliwia dotarcie do ogromnej liczby odbiorców. Co więcej, daje ona możliwość profilowania odbiorców, co dzieje się na podstawie słów kluczowych i odpowiednio dobieranych tematów. Promowanie wydarzenia w Google pozwala na wybór miejsca, w którym nasza reklama ma się pojawiać oraz na monitorowanie jej efektów. Drugą co do wielkości w Polsce wyszukiwarką jest YouTube, zatem i tu reklama ma szansę na wyświetlenie przez duże grono użytkowników.

Charakter wydarzenia decyduje

Planując wydarzenie, nie sposób pominąć ludzi. Czy nasze wydarzenie to konferencja, wydarzenie sportowe lub artystyczne, należy rozważyć, czy do naszego eventu można zaprosić ważne osoby ze świata biznesu, nauki, sportu czy muzyki. Jeśli to możliwe, będzie to dowodem na profesjonalizm przedsięwzięcia, a przy okazji będzie to dobra strategia reklamowa, bo sylwetka znanej w danej branży postaci będzie dodatkowo przyciągać zainteresowanych. Znalezienie takich specjalistów nie powinno być trudne, bo zarówno fb, jak i blogi czy serwisy typu LinkedIn umożliwiają kontakt z różnymi profesjonalistami. Ludzie to również osoby, które mogą nam pomóc, oferując swój czas i doświadczenie w reklamie czy poruszaniu się w social mediach. Aktywiści chętnie pomagający w organizacji od strony wykonawczej też będą niezastąpieni.

Kurs z promocji eventów znajdziesz na: https://emtg.pl/promocja-eventow/

Poprzedni artykułCyfryzacja firmy – 5 rozwiązań, które wspierają ten proces
Następny artykułEkologiczne rozwiązania w transporcie ciężkim

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj