Oprogramowanie CRM – najważniejszy jest Klient

Dostawcy systemów CRM proponują rozwiązania zarówno bogato wyposażone w różne funkcje, jak i znacznie skromniejsze aplikacje przeznaczone dla niewielkich firm. Oferowane produkty łączy jedno – stawiają one w centrum Klienta i dzięki temu pozwalają na jego sprawną i kompleksową obsługę o wysokim poziomie.

Czym są systemy CRM i dlaczego firmy z nich korzystają?

Firmy ubezpieczeniowe, biura nieruchomości, operatorzy sieci komórkowych czy prywatne placówki medyczne – to przykładowe branże, w których systemy CRM są wykorzystywane powszechnie. W jakim celu? Oprogramowanie CRM (Customer Relationship Management) ułatwia kompleksową obsługę Klienta – od momentu jego pozyskania, przez finalizację transakcji aż po obsługę posprzedażową. Dzięki funkcjom, które oferuje system CRM, możliwa jest poprawa relacji z Klientami, gdyż to oni są centralnym punktem takiego rozwiązania.

Filozofia CRM opiera się na założeniu, że dla firmy najważniejsze powinno być zadowolenie Klienta. To z kolei powoduje, że oprogramowanie CRM jest zaprojektowane w taki sposób, aby wspierać głównie (choć nie tylko) pracowników działów kontaktujących się z Klientami – np. sprzedaży. Mimo że to właśnie ta grupa pracowników najbardziej zyskuje na funkcjonowaniu w firmie CRM, to system może więcej – dostarcza on raporty kadrze zarządzającej i pozwala kontrolować skuteczność podejmowanych działań.

Wszystkie informacje o Kliencie w jednym miejscu

Doświadczenie Klienta na etapie zakupu ubezpieczenia czy poszukiwania mieszkania może zaważyć na tym, czy zdecyduje się on na współpracę z danym ubezpieczycielem bądź biurem nieruchomości. Mowa tu m.in. o tym, czy osoba obsługująca Klienta udostępni mu oferty spełniające jego oczekiwania lub czy będzie pamiętać o ustaleniach dokonanych podczas ostatniej rozmowy telefonicznej. Takich informacji często nie sposób jednak zapamiętać, zwłaszcza gdy obsługuje się 10, 15 czy 50 Klientów jednocześnie. Oprogramowanie CRM pozwala m.in.:

  • zapisać wszystkie najważniejsze informacje o Kliencie – m.in. dane osobowe i kontaktowe, oczekiwania Klienta dotyczące produktu/usługi,
  • na bieżąco dodawać notatki, uzupełnienia – dzięki temu opiekun Klienta czy sprzedawca od razu wie, na jakim etapie jest dana sprawa,
  • efektywnie prowadzić kalendarz – w ten sposób pracownicy firmy mogą np. zapisywać i kontrolować umówione spotkania z Klientami.

Systemy CRM często są dostępne w modelu SaaS i funkcjonują jako rozwiązania w chmurze. Oznacza to np., że gdy sprawą Klienta zajmuje się inny sprzedawca (doradca, agent), ma on wgląd do wszystkich informacji. Dzięki temu obsługa Klienta odbywa się na wysokim poziomie, a on sam czuje się dobrze obsłużony.

Dlaczego oprogramowanie CRM to dziś konieczność?

W dobie dużej konkurencji firmy nie zawsze decydują się na walkę cenową – wiele z nich szuka innych sposobów, aby zdobyć i utrzymać Klientów. CRM wspomaga proces obsługi sprzedażowej i posprzedażowej – pozwala ją spersonalizować i usprawnić. Klient poczuje się wyróżniony i zapamiętany przez obsługującego go pracownika. To wpływa na customer experience i korzystnie przekłada się na wyniki finansowe firmy oraz jej renomę. Co więcej, firma może liczyć na stałych Klientów, co owocuje długofalową współpracą.

Jednym z powodów, dla których Klienci przechodzą do konkurencji, jest odczuwane przez nich poczucie lekceważenia. Tymczasem można inaczej – dzięki CRM wszystkie informacje o Kliencie można zgromadzić w jednym miejscu i sięgać po nie podczas każdego kontaktu. Jeżeli informacje są systematycznie uzupełniane, a oprogramowanie CRM wspiera urządzenia mobilne, to pracownicy będą zawsze pozostawać na bieżąco, niezależnie od tego, czy pracują w biurze, czy zdalnie.

Materiał opracowany przez eksperta https://esticrm.pl/.

Poprzedni artykułRodzaje butów damskich – przegląd fasonów
Następny artykułDobre konto firmowe – co powinno zapewniać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj