Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

jak napisać dobry artykuł sponsorowany
Obecnie istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na treści marketingowe, a zwłaszcza artykuły sponsorowane. Mają one na celu zwrócenie uwagi czytelnika i zachęcenie do przejścia na docelową stronę internetową. Pod linkiem powinny kryć się ciekawe treści i oferta dostosowana do zainteresowań odbiorcy. Jak skutecznie tworzyć artykuły sponsorowane, aby zwiększyć konwersję?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany jest jednym z rodzajów reklamy natywnej, czyli promującej w nienachalny sposób produkty lub usługi. Treści najczęściej pojawiają się w serwisach zewnętrznych – powinny być spójne z przekazem marki i wpisywać się w niego. Jakie cele realizują artykuły sponsorowane? Pierwszą myślą są cele sprzedażowe – linki zawarte w treści mają za zadanie przyciągnąć użytkowników na stronę internetową i zachęcić do zakupu produktu lub usługi. Jednak sprzedaż to niejedyny cel artykułów sponsorowanych. Treści mogą być również pomocne w budowaniu zasięgu i świadomości marki. Innym celem może być poprawa czy wzmocnienie wizerunku firmy. Przykładowo, reklamując się w branżowym serwisie, marka zyskuje na autentyczności i poprzez pozytywne skojarzenia zdobywa większe zaufanie wśród odbiorców. Artykuł sponsorowany powinien zachęcać użytkowników do zapoznania się z ofertą firmy, jednak musi być wartościowy i użyteczny dla czytelników.

Content marketing w strategii marki

Content marketing na stałe wpisuje się w działania reklamowe firm. Każda treść musi być odpowiednio zaplanowana, aby spełniała cele marki. Ponadto należy trzymać się podstawowych zasad. Przede wszystkim artykuł sponsorowany powinien być napisany prostym językiem – specjalistyczne zwroty mogą zniechęcić czytelnika. Mimo że głównym zadaniem, jakie powinna spełnić treść sponsorowana, jest sprzedaż, należy zachować obiektywizm. Nachalne reklamowanie produktu nie jest wskazane. Aby zachęcić użytkownika do kliknięcia w link, warto także tworzyć artykuły, które dają jakąś wartość – dobrym rozwiązaniem są wszelkiego rodzaju treści poradnikowe.

Zwiększ efektywność kampanii marketingowych

Treści sponsorowane są elementem strategii content marketingowej nastawionej na sprzedaż. Podejmując jakiekolwiek działania, należy zastanowić się nad celem kampanii, np. generowanie ruchu na stronie, zwiększenie sprzedaży lub świadomości marki czy zbudowanie jej pozytywnego wizerunku. W dalszej kolejności należy ustalić cele szczegółowe, wyrażone liczbowo, mierzalne i możliwe do zrealizowania. Od tego będzie zależeć zarówno dobór medium, jak i dodatkowe wspierające działania reklamowe. Ponadto, określenie bardziej szczegółowego celu pozwoli zmierzyć zwrot z inwestycji i zoptymalizować przyszłe działania content marketingowe.

Poprzedni artykułGdzie kupić mop parowy?
Następny artykułUpadłość firmy – czym jest i kiedy można ją ogłosić?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj