E-commerce: handel elektroniczny dla każdego

Hasło e-commerce (electronic commerce) to międzynarodowy zwrot odnoszący się do handlu elektronicznego. Wielu ludziom się wydaje, że tu chodzi wyłącznie o interakcję klienta ze sklepem internetowym. To nieprawda. Chcesz wiedzieć więcej?

Sklep internetowy to tylko początek

Handel w internecie ma kilka wymiarów. Oczywiście sklepy internetowe stanowią najbardziej rozpowszechnioną formę tego zjawiska, lecz jednocześnie jest to najprostszy punkt widzenia, bowiem dotyczy namacalnych przedmiotów. Miejmy jednak na uwadze i to, że w sieci handluje się również usługami.

W gruncie rzeczy portale aukcyjne czy internetowe zakłady bukmacherskie to również działalność w stylu e-commerce. Podobnie można powiedzieć o prywatnej przychodni, która udziela porad za pomocą wirtualnych spotkań z pacjentem. Koszty takich konsultacji mogą być następnie ściągane z karty abonamentowej i to też kwalifikuje się jako handel internetowy.

Wiedzą o tym chociażby przedstawiciele firmy PIM Akeneo, która specjalizuje się we wdrażaniu systemów zarządzania informacją o produkcie. Pamiętaj, że porada w wirtualnej przychodni też jest jakimś produktem. Jeśli więc występuje wymiana w stylu coś za coś z użyciem elektronicznych środków przekazu (oraz realizacji płatności!) – będzie ona częścią rynku e-commerce.

Czy założenie sklepu internetowego to pomysł na biznes z przyszłością?

Tak więc sam widzisz, że nie tylko sklepy internetowe tworzą rynek e-commerce. Jest to olbrzymi świat pełen wielu możliwości i wiesz co? Ani się obejrzysz, jak z przestrzeni publicznej znikną formy tradycyjnego handlu. Już teraz właściciel sklepu stacjonarnego ma bardzo ciężki żywot, o ile nie opracował sposobu prezentacji oferty klientom w internecie. Dotyczy to również mechanizmu na dokonywanie zakupów online oraz łowienia potencjalnych klientów poprzez media społecznościowe… Bez tych umiejętności klasyczny handlarz nie poradzi sobie z konkurencją cennika w sklepie internetowym, który ma po prostu dużo niższe koszty prowadzenia sprzedaży produktów, a więc i ceny może mieć niższe.

Jeśli sam chcesz założyć sklep internetowy, przemyśl współpracę z Shopify Polska. To niezwykle skuteczna platforma sprzedaży internetowej, która jest nieoceniona dla początkujących rekinów biznesu w stylu e-commerce. Poza funkcjonalnym handlem otrzymasz również pełen zakres porad i pomocną dłoń w ekspansji zagranicznej. O tak, dobrze prowadzony handel elektroniczny nie będzie miał ograniczeń lokalizacyjnych.

A co, jeśli nie chcesz sam prowadzić sklepu, lecz tworzyć cyfrowe rozwiązania dla innych? Wtedy kliknij ten link: developer Shopify. To najprostsza droga do bycia częścią najbardziej dynamicznego zespołu budującego e-technologie dla handlu w Polsce.

Poprzedni artykułCzerwcowe ciepłe noce. Sprawdź nasze pomysły, jak je spędzić
Następny artykułKoszty uzyskania przychodu. Jak je policzyć?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj