Baza telefonów komórkowych jako narzędzie marketingu bezpośredniego

Dynamiczny rozwój technologii informacyjnych i popularność jej narzędzi przyczyniają się do powstania marketingu opartego na zasobach baz danych. Korzystanie z rozwiązań marketingu baz danych (m. zintegrowanego) umożliwia lepsze zarządzanie sprzedażą i działaniami promocyjnymi m.in. dzięki lepszej komunikacji z klientami i zrozumieniu ich potrzeb, ale też konkurencji i rynku w ogóle.

Za co kochamy marketing bezpośredni?

Idea marketingu bezpośrednia opiera się na komunikacji z odbiorcą przekazu promocyjnego. Zamiast tradycyjnych narzędzi, takich jak reklama w telewizji czy w prasie, wykorzystywane są rozwiązania umożliwiające stworzenie i podtrzymanie długoterminowej relacji z klientem m.in. poprzez indywidualizację przekazu. Wykorzystanie zindywidualizowanych mediów, takich jak mailing, kampanie SMS i telemarketing pozwala na gromadzenie informacji na temat każdego klienta. Dzięki temu działania z zakresu marketingu bezpośredniego są mierzalne. Analiza danych pozyskanych w kampanii sprzedażowej pozwala dokładnie określić jej skuteczność, efektywność i opłacalność.

Telefon komórkowy w komunikacji marketingowej

Pod koniec 2018 roku w Polsce zarejestrowanych było 51,6 mln kart SIM – mówi ekspert z serwisu internetowego panoramadanych.pl. – Popularność telefonów komórkowych otwiera przed marketerami szerokie możliwości. Każdy numer telefonu komórkowego przypisany jest do konkretnej osoby, która posiada cechy określone przez kryteria geograficzne, ale też demograficzne, psychograficzne i wzorce zachowań. Co za tym idzie, komunikat wysyłany na telefon komórkowy jest bardzo precyzyjny, a co więcej może być personalizowany, czyli dopasowany do potrzeb czy upodobań odbiorcy-klienta.

Wykorzystanie bazy telefonów komórkowych w kampanii sprzedażowej umożliwia więc komunikację bardzo precyzyjną, natychmiastową i interaktywną. Interaktywność w marketingu mobilnym oznacza, że odbiorca komunikatu ma możliwość zareagowania na otrzymywane treści, co sprzyja budowaniu relacji z marką i daje większe możliwości personalizowania przekazów dzięki poznaniu preferencji każdego z klientów.

Aktualna baza telefonów komórkowych, przygotowana zgodnie z zasadami RODO, umożliwia m.in prowadzenie kampanii typu push. Takie kampanie polegają na wysyłaniu treści reklamowych lub informacyjnych (SMS, MMS) do osób znajdujących się w bazie i przygotowanie tych treści zgodnie z konkretnymi kryteriami demograficznymi czy geograficznymi. Posiadanie bazy danych telefonów komórkowych firm czy osób prywatnych pozwala też na prowadzenie klasycznych kampanii telemarketingowych oraz tzw. voicemailingu.

Poprzedni artykułZastosowanie rur grubościennych
Następny artykułPoznaj możliwości atrakcyjnego znakowania produktów swojej marki

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj