Współpraca z drukarnią cyfrową ‒ fakty i mity

Drukarnie cyfrowe zrewolucjonizowały branżę poligraficzną. Dzięki nim ceny wysokiej jakości wydruków znacznie zmalały. Poznaj kilka najpopularniejszych mitów i faktów ich dotyczących.

Mity o branży poligraficznej

Wokół branży poligraficznej, a konkretniej wokół używanych przez nią technik wydruku, przez lata narosło wiele mitów. Z tego powodu dużo osób ma przekonania, które są często niezgodne z prawdą. Jeden z popularniejszych mitów dotyczy druku laserowego. Wielu potencjalnym klientom drukarni cyfrowych wydaje się, że jest on znacznie wydajniejszy niż druk atramentowy. Jednak w rzeczywistości tzw. atramentówki drukują pierwszą stroną o wiele szybciej niż drukarki laserowe. Kolejny mit dotyczy zagrożeń, jakie wynikają ze stosowanie atramentu podczas druku. Według obiegowej opinii drukowanie atramentowe jest zarówno energożerne, jak i niebezpieczne dla środowiska. Co ciekawe, korzystając z niego, zużywamy właśnie mniej energii i tym samym generujemy mniej odpadów. Oprócz tego wiele drukarni, takich jak np. drukarnia Unilogo, dodatkowo dba, by każda z ich realizacji nie miała szkodliwego wpływu na środowisko naturalne.

Inny mit dotyczy cen wydruków. Niejednej osobie wciąż się wydaje, że produkcja wysokich jakościowo materiałów reklamowych jest inwestycją, na którą niemalże trzeba brać kredyt. W rzeczywistości drukarnie cyfrowe, w odróżnieniu od offsetowych, korzystają z innych maszyn, których obsługa jest znacznie tańsza.

Fakty o drukarniach cyfrowych

Jedną z głównych zalet współpracy z drukarniami cyfrowymi jest szybki czas realizacji zamówienia. Wystarczy drogą elektroniczną przesłać projekt wydruku i wskazać ilość potrzebnych kopii. Profesjonalna drukarnia cyfrowa jest w stanie wyprodukować duży nakład od 3 do 5 dni. Dodatkowo można także liczyć na wydruk próbny, dzięki któremu zobaczymy, jak będzie wyglądać finalna wersja. Dlatego też nie należy się obawiać, że kupimy „kota w worku”.

Kolejnym faktem dotyczącym współpracy z drukarnią cyfrową jest możliwość uzyskania wydruków, których nawet najmniejsze elementy będą wysokiej jakości. Profesjonalne drukarnie cyfrowe dbają, by produkowane przez nie etykiety, ulotki czy banery były wyraźne, a ich kolory żywe i zgodne z projektem przesłanym przez klienta. Jakość wydruku nie zależy od wielkości nakładu. Co więcej, od wielkości nakładu nie zależy także koszt wydruku, gdyż zarówno podczas dużych, jak i niewielkich zleceń nie ma konieczności zatrzymania maszyn. Dzięki temu klient drukarni może jej zlecić jednocześnie produkcję kilku materiałów reklamowych w różnych ilościach.

Poprzedni artykułJak promować wydarzenie lokalne?
Następny artykułNowe metody nauczania języków obcych – hit czy kit?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj