Wystawca z prawdziwego zdarzenia doskonale wie jak zainteresować swoja ofertą potencjalnych klientów. Rozumie jak istotną rolę gra reklama, która stanowi bodziec do działania, jakim jest podjęcie tematu o ewentualnej współpracy. W związku z powyższym na targi wystawców dociera ”zaopatrzony” w praktyczny panel reklamowy.
Stoisko zachętą dla klienta
Nie sposób przenieść swojego biura w całkiem inne miejsce na kilka godzin, a skoro tak, wystawcy tworzą sztucznie namiastkę swojej pracowni/gabinetu na hali targowej. Genialnie nadają się do tego stoiska stworzone ze ścianek oraz innych imitujących naturalne warunki elementów. Najistotniejsze jest przyciągnięcie uwagi uczestników wydarzenia swoim stanowiskiem targowym.
Pierwsza i najbardziej istotna kwestia to ścianka wystawiennicza opatrzona logiem firmy, hasłem reklamowym, charakterystycznymi barwami, ewentualnie skrótem proponowanych usług. Ludzie są wzrokowcami i skojarzenie marki z danym kolorem czy grafiką jest swego rodzaju zakotwiczeniem istnienia przedsiębiorstwa: w razie potrzeby wiadomo gdzie zwrócić się w celu zrealizowania zlecenia.
Warto pochylić się nad tym elementem, gdyż wybór ścianki stanowi o sukcesie. Wybierać można w spośród wieloelementowych stojaków z metalu (w tym aluminium), drewna, plastiku. Umożliwia to rozłożenie stanowiska na dowolną wielkość i kształt (bardziej otwarte stanowisko gromadzące większa liczbę osób lub nieco skromniejsze, które trafia do klienta indywidualnego i zapewnia większą intymność).
Elementy dodatkowe stoiska targowego
Projektowanie stoisk wystawienniczych to kwestia, która powinna być dopieszczona pod każdym względem. Warto w związku z tym oddać to w ręce profesjonalistów: projektantów, designerów, którzy zgodnie z oczekiwaniami dostosują stanowisko targowe. Marketing to nie tylko rzeczowe i zachęcające prezentowanie dóbr i usług firmy, ale aspekt wizualny. Nawet ścianka, choć niezbędna nie wystarczy. Oprócz ścianki, niezbędne są:
- stoły krzesła, przy których można porozmawiać z potencjalnym klientem;
- półki, które dodatkowo pomieszczą produkty i ulotki, ewentualnie wykorzystywany sprzęt;
- koszyk/pudełko/inna półka, w której nie zabraknie gadżetów reklamowych;
To tylko sugestie, gdyż rozmieszczenie mebli uzależnione jest od swego rodzaju klimatu firmy. Stanowisko apteczne powinno być raczej sterylne, przedsiębiorstwo produkcyjne prezentować wybrane produkty, zaś związane z designem obfitować w niebanalne rozwiązania. Bez względu jednak na projekt, istotne jest to, by brać udział w targach wystawienniczych i reklamować firmę.