Marketing internetowy – wady i zalety

Marketing internetowy - wady i zalety

Działania marketingowe w sieci internetowej są, tym z czym spotykamy się na co dzień. Wiele firm większy nacisk położyło na reklamę w Internecie, niż na tradycyjne formy reklamy. Tego rodzaju promocje wybierają firmy, których działalność odbywa się w sieci. Z reklamy w Internecie korzystają również firmy, których funkcjonowanie z globalną siecią nie ma nic wspólnego. Czy warto inwestować w marketing internetowy? Jakie są jego wady i zalety?

Zalety marketingu internetowego

Zalet związanych z tym rodzajem marketingu jest dość dużo. Przedsiębiorcy najczęściej wymieniają takie zalety jak: jednoczesny dostęp do szerokiego grona odbiorców na całym świecie, łatwe dotarcie do grupy docelowej, przystępna cena, możliwość bieżącego śledzenia efektów reklamy, dobra możliwość budowania świadomości marki, wchodzenie w interakcje z potencjalnymi klientami i obecnymi klientami firmy. Zalety marketingu internetowego dostrzega wielu przedsiębiorców decydując się na ten rodzaj reklamowania swojej firmy.

Wady marketingu internetowego

Jeśli coś posiada zalety, to zazwyczaj ma również wady. Jakie są wady marketingu w sieci? Podstawowa wada tego typu kampanii, to brak możliwości dotarcia do tych potencjalnych klientów, którzy nie są użytkownikami sieci internetowej. Z roku na rok, tego typu osób jest coraz mniej. Niemniej jednak stanowią oni pewien odsetek społeczeństwa. kolejną kwestią jest niechęć pewnej grupy użytkowników do tego rodzaju reklamy. Zbyt duża ilość reklam dostarczanych do użytkowników.

Poprzedni artykułWłasna firma – jak ją założyć?
Następny artykułFaktura VAT – co powinna zawierać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj