Strategie skutecznej e-sprzedaży

Najlepszą reklamą dla każdej firmy jest zadowolony i powracający klient. Zwiększanie ruchu na stronie to kosztowne i czasochłonne zajęcie, ale stworzenie skutecznej strategii sprzedażowej pozwoli zyskać przewagę nad konkurencją.

W dzisiejszym świecie, w którym e-sklepy podbijają wirtualny rynek, ścieżka każdego użytkownika jest łatwa do prześledzenia, chociażby dzięki plikom cookies. Daje to możliwość nakierowania użytkownika w jego poszukiwaniach i podjęciu decyzji. Spersonalizowana oferta jest podstawą skutecznej sprzedaży, ponieważ każdemu odwiedzającemu strona zaoferuje produkty dostosowane do jego potrzeb i zainteresowań. Zachęcenie klienta do pozostawienia opinii powinno przynieść korzyść marce oraz być jednym z podstawowych elementów strategii sprzedaży.

Strategie Cross-selling i Up-selling

E-sprzedaż będzie bardziej skuteczna, jeżeli zaproponujesz klientom na stronie produktu pozycje, które mogą zwiększyć wartość jego koszyka.

Cross-selling, czyli sprzedaż krzyżowa. Polega na proponowaniu produktów dodatkowych do podstawowego produktu np.: jeśli klient chce kupić rolki, to zaproponuj mu kask, ochraniacze i torbę do przechowywania rolek.

Jak to działa? Produkty proponowane są już po wybraniu produktu podstawowego, ale przed finalną transakcją. Daje to szanse na zwiększenie sprzedaży w ramach tej konkretnej transakcji.

Up-selling to strategia, która polega na podwyższeniu wartości sprzedawanego produktu lub usługi. Polega na zaproponowaniu klientowi produktu o wyższej jakości lub klasie, z rozszerzonymi funkcjami, a co się z tym wiąże również o wyższej cenie np.: jeśli klient chce kupić lodówkę, to zaproponuj tę o wyższych parametrach technicznych i lepszej funkcjonalności.

Jak to działa? Produkty proponowane są już po wybraniu produktu podstawowego, ale przed finalną transakcją. Daje to szanse na zwiększenie zysku na tej transakcji.

Jeszcze jedną strategią jest zaproponowanie klientowi produktów, które kupili inni klienci, np. klient, który kupił ten produkt, kupił również …

Odzyskuj porzucone koszyki

Powodów porzucenia koszyka może być wiele, dlatego musisz poznać przyczynę: niejasny formularz, skomplikowany proces zamawiania, konieczność rejestracji konta, brak płatności online, czy nieatrakcyjna cena w stosunku do konkurencji.

Pokazuj stan magazynowy produktu

Taki myk pozwoli klientowi podjąć szybciej i łatwiej decyzję o zakupie, bo jeżeli zobaczy, że zostały ostatnie 2 sztuki rowerów, laptopów, czy gitar, to z obawy przed wyprzedaniem kupi produkt od razu.

Karuzela Partnerów

Pamiętaj, aby chwalić się znanymi markami, z którymi współpracujesz. To podniesie prestiż twojej firmy.

Jeżeli potrzebujesz modyfikacji swojego e-sklepu, skontaktuj się z agencją interaktywną. Od KoboSystem otrzymasz pełne wsparcie i najważniejsze informacje już na samym początku.

Poprzedni artykuł10 powodów by założyć pocztę firmową w G Suite
Następny artykułUporządkuj swoje myśli z Google Keep

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj