Przełomowe elementy stron internetowych

Każdy czytelnik zgodzi się ze mną że standardy webowe i te technologiczne i te wizualne bardzo szybko się zmieniają. Szybciej niż to następuje w modzie i w przeciwieństwie do niej prawie zawsze w dobra stronę. Postęp technologi oraz nowe trendy graficzne sprawiają że aby strona internetowa firmowa była dla niej na czasie należy ją odświeżać, dostosowywać do nowych standardów. Nowe standardy webowe powstają o obecne technologiczne nowości, które uznawane są za wyjątkowo pomocne dla użytkowników. Przykładowo gdy projektowaliśmy strony internetowe kilkanaście lat temu, mało kto myślał o mapce kontaktowej. Był to wyjątkowy element strony internetowej. Osoby widzące taki element na jakieś stronie chcieli mieć go też na swojej. Im więcej osób miało mapę na stronie tym więcej o nią się pytało. Mapa zaczęła pojawiać się na wszystkich brief’ach, specyfikacjach dotyczących stron internetowych, szybko stała się standardem, czymś oczywistym. Dzisiaj tworząc serwis internetowy w designcart.pl dla klientów nawet nie pytamy się czy mapa ma znaleźć się na stronie internetowej, bo to oczywiste. Zdarza się rzadko, że musimy taką usunąć.

Mapa kontaktowa to nie jedyny element strony internetowej, który był nowością, która przerodziła się w standard. Podobny entuzjazm spotkał formularze kontaktowe. Strony internetowe umieszczane na serwerach obsługujących język PHP, mogły pozwolić sobie na zamieszczenie na podstronie kontaktowej formularza dzięki któremu z poziomu strony można było wysłać wiadomość do właściciela serwisu internetowego. Dawało to ogromną wygodę w komunikacji między firmą posiadającą taki formularz a jej potencjalnym klientem. Warto jeszcze zwrócić uwagę na skalę innowacji formularza kontaktowego. 15 – 20 lat temu internet żył i miał się dobrze ale mało kto posiadał konto pocztowe e-mail. Formularz kontaktowy na stronie pozwalał na pozostawienie kontaktu do siebie. Właściciel strony mógł skontaktować się z nami w dogodny dla nas sposób. Tworzenie stron WWW zyskało nowe możliwości. Formularze kontaktowe zostały wykorzystywane do bardziej złożonych zapytań. Pozwalały nawet na składanie zamówień.

Formularz kontaktowy był przełomem zwłaszcza na stronach internetowych biznesowych. Jest jednak pewien element, który zyskał sławę i uznanie wśród użytkowników na wszystkich rodzajach serwisów internetowych. Do tej pory używany jest z powodzeniem na strona internetowych, social mediach oraz sklepach internetowych. Mowa o light box, technologii, która na dobre odmieniła sposób prezentacji galerii zdjęć na stronach WWW.

Wielu tego nie pamięta ale pierwsze galerie zdjęć w sieci otwierały duże obrazy na osobnej podstronie. Strona musiała zostać przeładowana, po obejrzeniu zdjęcia ponownie należało wrócić do głównego widoku. Znaczenie to wydłużało czas przeglądania zdjęć, było też to czynnością często męczącą, a osoby z wolniejszym łączem często rezygnowały z obejrzenia całej zawartości. Technologia lightbox pozwoliła na wyświetlenie dużej wersji obrazu bez przeładowywania strony, w okienku popup. Zrewolucjonizowało to koncepcję galerii. Do tej pory powstało tysiące różnych technik otwierania zdjęć w popup, ale wszystkie naśladują swego rodzica Lightbox. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o niezwykłych elementach stron internetowych zajrzyj tutaj.

Oczywiście wymienione elementy to nie jedyne, które wpłynęły na jakość i funkcjonalność dzisiejszego internetu. Jest ich o wiele więcej. W artykule poruszyłem jedynie te najbliższe nam przeciętnym użytkownikom sieci.

Poprzedni artykułOptiMES – poznaj system dla produkcji, który trzeba mieć
Następny artykułBudowa studni – co warto o niej wiedzieć?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj