Obsługa klienta w sklepie internetowym – jak ją poprawić?

Klienci sklepów internetowych często skarżą się na słabą komunikację ze sprzedawcą, sprawia to, że często porzucają pełne koszyki zakupów. Jak temu zaradzić i sprawić, aby klienci dokończyli proces zakupowy i chcieli polecać Twój e-sklep?

Chat na żywo

Coraz popularniejsze w ostatnich czasach są rozmowy na żywo, odpowiednio zintegrowana aplikacja na stronie pozwoli na połączenie klienta poprzez chat z obsługą sklepu. Dzięki temu otrzymasz i odpowiesz na pytanie klienta w mgnieniu oka. Potencjalny klient będzie zadowolony, że uzyskał tak szybko wiadomość zwrotną i chętniej przystąpi do zakupów oraz finalizacji zamówienia. W sklepie internetowym jest w szczególności ważne, dlatego warto być zawsze dostępnym w czasie godzin otwarcia sklepu.

Najczęściej zadawane pytania

Część pytań zadawanych przez klientów będzie się powtarzać, odpowiadanie na nie może okazać się żmudnym procesem – zwłaszcza jeśli sklep odwiedza bardzo dużo osób na raz. Jest na to rada, wystarczy wdrożyć do swojej strony chatbot. Messenger oferuje również integrację botów ze stroną firmową, co może służyć nie tylko odpowiadaniu przy jego pomocy na wcześniej zaprogramowane pytania, ale także do przeprowadzania skutecznych akcji marketingowych, a nawet sprzedaży produktów bezpośrednio z jego poziomu.

Polecamy chatboty Kodabots.

Dlaczego warto zainwestować w chatboty?

Takie rozwiązanie przygotowane przez profesjonalistów pozwoli na polepszenie obsługi klienta w sklepie internetowym, a nie od dziś wiadomo, że zadowolony klient to podstawa. Zwłaszcza w dobie powszechnego dostępu do internetu i szybkiej wymiany informacji między jej użytkownikami. W przeprowadzonych badaniach ankietowani użytkownicy dużo swobodniej i chętniej wybierali kontakt ze sprzedawcą za pomocą komunikatorów internetowych oraz rozmowę z botem. Jako czynnik decydujący o wyborze wskazali na szybsze otrzymanie informacji zwrotnej.

Chatboty sprawdzą się również w czasie kiedy nie możemy bezpośrednio być przy komputerze, np. W nocy. Klient dzięki możliwości uzyskania odpowiedzi na pytanie w dowolnej godzinie z pewnością doceni sklep i wystawi pozytywny komentarz.

Skąd wziąć chatbota?

Chatboty to zaawansowane aplikacje, ich programowaniem zajmują się profesjonaliści i to do nich powinieneś zgłosić się, jeśli chciałbyś w swoim sklepie rozwiązanie na najwyższym poziomie. Dzięki zaprogramowanym scenariuszom rozmowy, Twój osobisty bot poradzi sobie nawet z zawiłymi tematami i doradzi potencjalnym klientom w wyborze produktu. W internecie można również spotkać się z darmowymi programami z automatycznymi odpowiedziami, nie są one jednak tak zaawansowane, jak rozwiązania oferowane przez firmy zajmujące się tym na co dzień.

Jednym z elementów sukcesu sklepu internetowego jest pozytywne doświadczenie zakupowe klientów, to dzięki niemu możemy mieć pewność, że sklep zyska rozgłos za sprawą poleceń wśród rodziny i znajomych. Dlatego też warto skorzystać z powyższych wskazówek, aby Twój sklep odnosił same sukcesy w e-handlu.

Poprzedni artykułNowe metody nauczania języków obcych – hit czy kit?
Następny artykułJak zarobić na sprzedaży w sieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj