Jak założyć i rozwinąć sklep internetowy?

Sklepy internetowe z roku na rok zyskują na popularności. Ich główną zaletą jest wygoda robienia zakupów. Wystarczy kliknąć w zdjęcie wybranego produktu, podać dane do wysyłki, opłacić zakup za pomocą karty bankowej i…gotowe. Pozostaje już tylko czekać na kuriera, listonosza lub wiadomość sms z kodem do paczkomatu. Jeśli chcesz założyć własny sklep, pomyśl o e-commerce. Ta forma handlu daje większe szanse na rozwój biznesu i zyski, niż tradycyjne sklepy.

  1. Jak założyć własny sklep internetowy?
  2. Sklep internetowy na platformie e-commerce
  3. Skąd wziąć towar do sklepu internetowego?

Jak założyć własny sklep internetowy?

Handel online przynosi bardzo wiele korzyści. Przede wszystkim, nie musisz martwić się o lokal do wynajęcia i opłacanie czynszu, jak w przypadku sklepów stacjonarnych. Założenie i prowadzenie własnego sklepu internetowego jest prostsze, niż się wydaje. Wiele cennych porad na ten temat znajdziesz na: ekomersiak.pl.  Po pierwsze, musisz zarejestrować działalność gospodarczą, aby móc pracować zgodnie z prawem i rozliczać się z fiskusem. Może to być jednoosobowa firma, lub spółka.

Jeżeli przewidujesz, że twoje przychody nie przekroczą połowy średniej krajowej pensji, w ogóle nie musisz zakładać firmy. W roku 2023 kwota ta wynosi 1745 zł miesięcznie w pierwszym półroczu, oraz 1800 zł w drugim. Następnie musisz wykupić domenę, która będzie znakiem rozpoznawczym twojej firmy w sieci. Jeśli nazwiesz swój sklep np. „Modne buty u Ani”, to domena powinna brzmieć tak samo. Kolejnym krokiem jest stworzenie strony sklepu internetowego. Możesz zamówić ją indywidualnie, jednak koszty samodzielnego serwisu online są dość wysokie. Elektroniczna strona 'uszyta na miarę” to wydatek ok 4 tys. zł i to w podstawowej wersji. 

Sklep internetowy – wybierz optymalną platformę e-commerce

O wiele tańszym rozwiązaniem niż handel online na własną rękę, będzie gotowy sklep internetowy, na jednej z platform branży e-commerce. Znajdziesz tam wszystko, czego potrzebujesz do rozwoju biznesu. Do twojej dyspozycji otrzymasz wiele gotowych szablonów graficznych. Wybierając jeden z nich, stworzysz swój własny, profesjonalny sklep internetowy. Platformy e-commerce zapewniają odpowiednie oprogramowanie, gotowe  integracje z innymi kanałami sprzedaży oraz uruchomienie płatności online.

Dodatkowo, zawsze możesz liczyć na profesjonalne wsparcie i pomoc techniczną. Koniecznie wybierz wariant, w którym strona twojego sklepu, będzie działała w aplikacjach na urządzeniach mobilnych. Twoi klienci muszą mieć możliwość złożenia zamówienia i sprawdzenia jego statusu na dowolnym urządzeniu np. laptopie, telefonie lub tablecie. W prowadzeniu sklepu internetowego pomagają również portale aukcyjne, np. allegro czy olx, oraz strony z porównywarkami cen. Jednak tutaj, musisz liczyć się z tym, że będziesz musiał płacić prowizję od sprzedanych towarów. Każdy portal aukcyjny, ma swój własny regulamin, w którym określone są usługi, z jakich możesz skorzystać oraz wysokość prowizji. 

Skąd wziąć towar do sklepu internetowego?

Przede wszystkim musisz wiedzieć, co chcesz sprzedawać, aby przygotować odpowiednią ofertę. Mogą to być produkty, które wytworzysz sam. Jeśli np. szydełkujesz, malujesz obrazy, majsterkujesz, masz pasiekę, w której robisz miody i artykuły z wosku pszczelego – nic łatwiejszego, jak sprzedać je w sklepie internetowym. Jeśli nie jesteś na tyle utalentowany i nie potrafisz samodzielnie wykonać produktów, nie rezygnuj. Platformy e-commerce oferują dostęp do kilkuset hurtowni, z których będziesz mógł korzystać. Mają one bogaty asortyment przeróżnych produktów, które dopasujesz do swoich potrzeb, oraz wymagań klientów. Jeśli nie chcesz sam zaopatrywać swojego sklepu w towar z magazynu, sprzedawaj metodą dropshippingu. Co to takiego? Otóż jest to sprzedaż detaliczna, w której twoją rolą będzie tylko zbieranie zamówień, pozyskiwanie nowych klientów, obsługa płatności online oraz przekazywanie danych do wysyłki. Całą resztą, czyli kompletowaniem zamówienia, sposobem dostawy i wysyłaniem paczek do odbiorców zajmie się hurtownia.

Ten sposób polecany jest osobom dysponującym niewielkim budżetem, oraz tym, którzy dopiero wchodzą w biznes online. Oczywiście w twoim interesie jest wygenerowanie jak największego ruchu na stronie. Jedna żaden, nawet najlepiej zaopatrzony sklep internetowy nie będzie przynosił zysków, jeśli nie zadbasz o odpowiednią reklamę i promocję. Bez tego rozwój biznesu jest praktycznie niemożliwy. Istnieje wiele sposobów wsparcia sprzedaży. Jednym z nich jest blog firmowy. Możesz udzielać na nim porad w określonych dziedzinach, z którymi związane są produkty dostępne w swoim sklepie czy opisywać ciekawostki. Wszystko po to, aby wzbudzić zainteresowanie klientów. Skorzystaj też z płatnych sposobów reklamy, np. Google Ads, oraz z takich, które możesz mieć za darmo. Do takich zalicza się np. prowadzenie strony firmowej na Facebooku. Zadbaj również o odpowiednie pozycjonowanie strony, aby była dobrze widoczna w wyszukiwarkach, oraz zaproponuj współpracę witrynom tematycznym. 

Poprzedni artykułJak działa karta kredytowa i jak z niej korzystać?
Następny artykułProdukcja profili – jak to wygląda? 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj