Jak wygląda współpraca z influencerem?

Zastanawiasz się nad zatrudnieniem influencera, ale nie wiesz, czego możesz się spodziewać i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie taka współpraca? Odpowiadamy na najbardziej nurtujące pytania!

Influencer – kim on właściwie jest?

Influencerem nazywana jest opiniotwórcza osoba, która dzięki kanałom w mediach społecznościowych dociera do dużej grupy ludzi, dzielących podobne do niej poglądy i wartości. Influencer wpływa na zachowania zakupowe swoich odbiorców i kreuje trendy wśród tej grupy. Właśnie dlatego internetowi twórcy cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony firm – są skutecznym narzędziem promowania produktu za pomocą kanału social media.

Jak wybrać odpowiedniego influencera?

Dotarcie do twórcy, który jest w stanie w przekonujący i zgodny z założeniami firmy sposób, sprzedać Twój produkt, może okazać się nie lada wyzwaniem. Dlatego współpracę z wybraną osobą najlepiej zawrzeć poprzez agencję influencer marketingu, która pomoże dobrać odpowiedniego dla Twojego produktu influencera, a także zaproponuje plan działania oraz będzie pewnego rodzaju pośrednikiem pomiędzy Tobą a twórcą. Firmy na całym świecie coraz częściej inwestują we wszelkie możliwe formy digital marketingu i korzystają z pomocy agencji takich jak Tears Of Joy. A

Dane, które są brane pod uwagę przy wyborze influencera to:

  • jego zasięgi w mediach społecznościowych,
  • grupa docelowa oraz jej aktywność i ogólne zaangażowanie (komentarze, udostępnienia),
  • częstotliwość publikowania wpisów lub filmików.

Jakie korzyści płyną ze współpracy z influencerami?

Współpraca z internetowym Twórcą niesie wiele korzyści:

  • Odbiorcy internetowego twórcy darzą go zaufaniem, które pozytywnie koreluje z zainteresowaniem polecanymi przez niego produktami,
  • minimalizacja kosztów związanych z klasyczną reklamą – coraz więcej firm zauważa realne oszczędności po przełożeniu budżetu na działania online, (przy jednoczesnym wzroście ilości leadów i poprawie sprzedaży),
  • Dzięki współpracy z influencerem możesz ominąć szum komunikacyjny – potencjalny klient nie jest bombardowany reklamami konkurencji,
  • Internetowi twórcy mają duży wpływ na decyzje i zachowania konsumenckie swojej grupy odbiorców,

Social media są przyszłością skutecznego marketingu. Potencjalni klienci na co dzień korzystają z opiniotwórczych portali oraz wpisów twórców, którzy mają wpływ na ich zachowania zakupowe. Dzięki influencer marketingowi możesz dotrzeć do większego grona odbiorców i cieszyć się większymi zyskami!

Poprzedni artykułPanele akustyczne – gdzie kupić najlepsze?
Następny artykułPodmuch historii – 3 powody, by odwiedzić zamek Gniew

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj