Jak promować wydarzenie lokalne?

Promowanie wydarzeń lokalnych to temat bardzo szeroki. Do wykorzystania są nowoczesne metody promocji wykorzystujące siłę social mediów i Internetu. Można również sięgnąć do lokalnych mediów, takich jak radio czy telewizja, ale to wymaga dość dużych nakładów finansowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać tradycyjne metody znane od lat, do których należy druk plakatów.

Dlaczego warto wykorzystać plakaty?

Druk plakatów to znana i stosowana od lat metoda informowania szerokiej publiczności o nadchodzących wydarzeniach. Doskonale się sprawdza do promocji imprez o zasięgu lokalnym, gdyż z ich pomocą można dotrzeć do osób z różnych grup docelowych, których wspólną cechą jest przebywanie w określonej lokalizacji. Dzięki temu plakaty są uniwersalnym sposobem na promocję wydarzeń różnego rodzaju. Mogą to być imprezy kulturalne: takie jak koncerty, wystawy, odczyty, imprezy naukowe: konferencje, sympozja, imprezy sportowe: mecze, zawody, ale również imprezy rozrywkowe czy komercyjne szkolenia. To z pewnością nie koniec imprez, które warto promować przy użyciu plakatów, ale już na tak niewielkim przykładzie widać wyraźnie, że spektrum tematyki jest bardzo szerokie.

Jakie plakaty wybrać?

Rozważając druk plakatów warto dobrać rozmiar plakatu do rangi wydarzenia oraz miejsc, gdzie będą one wieszane. W wielu miastach są specjalnie przygotowane słupy ogłoszeniowe, często w kształcie walca, na których wieszane są plakaty. Taka lokalizacja wymaga zwykle większego formatu np. A2, żeby wszystkie dane na plakacie były dobrze widoczne z daleka, nawet z okien komunikacji miejskiej.

Jeśli plakaty mają promować jakąś akcję np. badania profilaktyczne czy warsztaty dla dzieci, to wówczas lepiej zlecić druk plakatów mniejszego formatu. Takie plakaty zwykle wieszane są w przychodniach, przedszkolach itp. czyli w miejscach, gdzie raczej nie będzie przestrzeni na to, żeby powiesić plakat o zdecydowanie większym rozmiarze.

Gdzie wieszać plakaty?

Warto pamiętać, że sam druk plakatów nie wystarczy, żeby można było je wieszać na mieście. Zawsze, nawet jeśli chcemy powiesić plakat na wspomnianym wyżej słupie ogłoszeniowym, konieczne jest uzyskanie pozwolenia od jego właściciela. Jego dane zwykle znajdziemy na słupie. Nie można też wieszać plakatów na płotach, bilboardach czy ścianach budynków, bo takie zachowanie może grozić karą grzywny. Przed powieszeniem plakatu należy spytać o pozwolenie i dopiero po jego uzyskaniu powiesić plakat w wyznaczonym przez właściciela miejscu.

Poprzedni artykułOpłata drogowa w Belgii. Od czego zależy jej wysokość?
Następny artykułWspółpraca z drukarnią cyfrową ‒ fakty i mity

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj