Branding i jego wpływ na postrzeganie marki

Jednym z głównym celów brandingu jest zbudowanie wokół marki wiernej i zaangażowanej społeczności. Pozwala to nie tylko systematycznie podnosić wyniki sprzedażowe, ale także budować zaufanie do marki i kreować jej spójny, pozytywny z punktu widzenia odbiorców wizerunek. Branding pozwala zwiększyć sprzedaż, a także sprawić, że marka stanie się lepiej rozpoznawalna i ceniona w gronie jej odbiorców docelowych.

Na czym polega branding? Czy chodzi tylko o sprzedaż?

Branding to złożony i skomplikowany proces, który ma na celu nadanie marce określonych, pozytywnych cech, z którymi będzie kojarzona na każdym etapie prowadzonej przez siebie działalności. Branding łączy się z marketingiem, pozwalając każdej osobie mającej styczność z marką szybko ją rozpoznać oraz zapewnić istotne powody, dla których warto skorzystać z jej usług, zamiast wybierać produkty innych marek, działających w tej samej branży. Branding odpowiada na pytanie, czym jest marka, jakie korzyści oferuje swoim klientom i dlaczego jest lepsza od innych.

Głównym celem brandingu nie jest jednak sprzedaż sama w sobie, która jest krótkoterminowym, a niekiedy także jednorazowym przedsięwzięciem, lecz przyciągnięcie do marki grona lojalnych i oddanych jej klientów. To z kolei niesie za sobą efekty długoterminowe, które bezpośrednio przekładają się z kolei na wyniki sprzedażowe – im marka ma więcej stałych i zaangażowanych w jej działalność klientów, tym jej sprzedaż będzie systematycznie rosła. Jest to jednak możliwe tylko poprzez zaoferowanie odbiorcom wartościowego produktu oraz jego sprzedaż w atrakcyjnych warunkach.

Branding

Dlaczego branding jest taki ważny? Dlaczego to klucz do rozwoju marki?

Branding odgrywa niezwykle istotną rolę w dzisiejszym, coraz bardziej wymagającym świecie biznesu. Pozwala wywrzeć na odbiorcach niezapomniane, pozytywne wrażenie, podkreśla to, czym marka wyróżnia się na tle konkurencji, a wreszcie precyzyjnie informuje klientów, czego mogą od niej oczekiwać. Co istotne, branding nie jest jednorazowym działaniem, lecz długofalowym, ciągłym procesem, który właściwie nigdy się nie kończy. Jest to o tyle istotne, że ludzie, rynki i firmy podlegają nieustannym zmianom, a marka musi starać się na bieżąco dotrzymywać im kroku, aby ewoluować i dostosowywać się do aktualnych realiów.

W brandingu bardzo istotną rolę pełni komunikacja na linii firma-klient. Jej zadaniem jest nie tylko samo przybliżenie marki, jej wartości i oferty odbiorcom, lecz także danie im możliwości brania aktywnego udziału w rozwoju firmy. W tym celu marki chętnie sięgają po rozmaite narzędzia, które pozwalają im zacieśnić więzi z klientem oraz pozostawać z nim w stałym kontakcie. Wykorzystywane są tu m. in. social media, gdzie klienci mogą wypowiadać się na temat oferty i produktów, zadawać pytania, a także polecać innym osobom zakupione przez siebie produkty.

Marki chętnie korzystają także z newslettera, w którym mogą nie tylko prezentować nowe usługi, ale także udzielać porad odnośnie korzystania z produktów, ich pielęgnacji i innych. Newsletter pozwala ponadto wyróżnić najbardziej zaangażowanych klientów, poprzez oferowanie im wcześniejszego dostępu do nowości, a także atrakcyjnych zniżek i rabatów na bieżącą ofertę.

Poprzedni artykułJak przebiega apelacja od wyroku rozwodowego?
Następny artykułJaki powinien być druk reklamowy? 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj