Audyt UX – wszystko, co musisz wiedzieć na ten temat!

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu konwersji produktu cyfrowego, koniecznie musisz zapoznać się z pojęciem audytu UX. Czym jest User Experience i co warto wiedzieć o audycie UX? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.

Czym jest UX?

Na samym początku warto wyjaśnić, czym jest UX (User Experience). Pojęcie to oznacza doświadczenia użytkownika, a dokładniej wszystkie wrażenia i odczucia, jakich doświadcza użytkownik podczas interakcji z danym produktem cyfrowym. Z terminem UX możemy się spotkać w kontekście stron internetowych, sklepów online, programów komputerowych czy aplikacji mobilnych.

Audyt UX – na czym polega?

Audyt UX to narzędzie służące do badania użyteczności produktów cyfrowych. Obejmuje ono szereg testów i analiz umożliwiających zdiagnozowanie obszarów, które powstrzymują użytkowników przed ponownym kontaktem z produktami digitalowymi. Do podstawowych elementów składających się na analizę User Experience należą między innymi:

  • Analiza heurystyczna – to analizowanie produktów cyfrowych pod kątem określonych wskazówek i zasad:
    1. Pokazuj użytkownikom status systemu.
    2. Zachowaj zgodność systemu z rzeczywistością.
    3. Zapewnij użytkownikowi pełną kontrolę.
    4. Realizuj standardy i utrzymaj spójność.
    5. Zapobiegaj błędom.
    6. Daj wybór, zamiast zmuszać do pamiętania.
    7. Zapewnij efektywność i elastyczność.
    8. Zadbaj o minimalizm i estetykę.
    9. Zapewnij skuteczną obsługę błędów.
    10. Zadbaj o pomoc oraz dokumentację.
  • Wędrówka poznawcza – czyli analiza użyteczności produktu digitalowego z punktu widzenia nowego użytkownika.
  • (Opcjonalnie) Lista kontrolna – polega na analizie produktu cyfrowego według określonych punktów ze szczegółowej checklisty.

Analiza User Experience – cele

Audyt użyteczności produktu cyfrowego to szereg badań mających na celu sprawdzenie jak użytkownik zachowuje się na stronie i jakie ma z nią doświadczenia. Te dane w dalszej perspektywie będą wykorzystywane do wprowadzenia UX, produktu cyfrowego na wyższy poziom. Do celów analizy UX możemy zaliczyć takie aspekty jak:

  • Sprawdzenie, jakie są słabe i mocne strony produktu cyfrowego;
  • Wskazanie listy błędów produktu;
  • Wskazanie czynności niezbędnych do usunięcia zaistniałych błędów;
  • Stworzenie listy sugestii jak dostosować zawartość produktu digitalowego do potrzeb użytkowników.

Audyt strony internetowej – zalety

Audyt User Experience nie jest łatwym zadaniem, dlatego warto w tej kwestii skorzystać z pomocy profesjonalistów – https://webmetric.com/oferta/audyt-ux//oferta/audyt-ux/. Jest wiele powodów, dla których warto przeprowadzić audyt ekspercki UX. Do najważniejszych zalet analizy użyteczności produktów digitalowych należą przede wszystkim:

  • Ulepszenie funkcjonalności produktu;
  • Wyeliminowanie problemów, które negatywnie wpływają na doświadczenia użytkowników;
  • Zwiększenie zadowolenia użytkowników korzystających z produktu cyfrowego;
  • Rozwój biznesu i zwiększenie przychodów firmy.
Poprzedni artykułKompleksowe zaopatrzenie lodziarni – o jakich produktach trzeba pamiętać?
Następny artykułMieszkanie bez wkładu własnego

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj